這次體驗沙發衝浪Couchsurfing(簡稱CS),主因是一個人在美國流浪,我在紐約住了五天的台灣人民宿,覺得自己旅行已經開始無聊了,所以試了沙發。

其實自己一個人旅行不見得不好,只是大多時候沒人可以講話,隨便找個路人也不見得領情。於是乎,尋求當地人或同是單獨旅行者共同認識這個城市,私以為是一個好方法。

我在沙發衝浪網站上註冊了,努力找了幾個我覺得可信的宿主。但基本上大部分都是男性,女性或家庭真的很少。出發前送了幾個邀請但都沒有回覆。

於是我就抱著先住民宿再慢慢找,不然也有Hostel可以住(一天大概50美元,8人一間)

後來在Last Minute Couch Requests NYC中留了訊息跟電話後,就有人主動傳訊給我。

第一個人Neil,可以跟我hang out,剛好我正要出門走景點,於是就相約好了布魯克林大橋下見。雖然歷經波折但這個沙發客是個好人,在日後不停的幫我。

後來有人傳訊說他有沙發可以招待我,但幾次訊息後他始終沒寄CS的邀請或訊息給我,讓我始終覺得不安。(女生真的要相信自己的直覺!)

他甚至給我他家的門牌號碼,叫我幾點直接上樓就好。這真的太危險了,所以我選擇約在公開的地方見,苗頭不對就閃。

約七點車站見,結果七點半連個人影都沒,電話簡訊都沒接沒回。於是我又傳訊問了Neil,這時間超巧,他原本要去住Hostel結果有宿主說有沙發,然後還可以多帶一個人,我就這麼幸運的跟Neil一起去了這個沙發主家。布魯克林南區,雖然我覺得街道不是很安全,一路上都是黑人,半夜也有人大聲咆哮。然而,幸好有Neil陪我一起~呼!

這個沙發主L收留了五個客人,其中有三個女生(包括我),所以我覺得很安全。有人睡床有人睡沙發,但家中始終有個味道,後來我查了才知道是大麻。還好我並沒有真的嘗試到。

後來去了華盛頓,直接訂了華人開的民宿,繼續找NYC的沙發。後來謝謝堂妹朋友T的幫忙,收留了我三晚。

但在12/25那天我又跟一個宿主出去喝咖啡,是個希臘人Stavros,喝完咖啡後他邀請我去他吃晚餐,因為聖誕節很多店都沒開,外面又很冷,所以我就傻傻的跟他走了。

基本上在咖啡館他的表現都很紳士,沒想到回到他家後,他第一件事是拉窗簾,然後送上一杯很濃的迎賓酒,非常濃的酒味跟藥味,我淺嘗一口就說不愛拒絕了。

等到吃飯又給了一杯很濃的調酒(幸好之前都有喝酒經驗),很明顯就知道是想灌醉我.....

所以我沒喝很多又要了杯水...

IMG_2980  

IMG_2992  

吃飽移到沙發區看電影,他就開始藉故幫我馬殺雞一直碰我,摸到我都要起雞皮疙瘩趕緊制止,然後又想親我,我已經拒絕的兩次。所以我電影看不到半小時就決定走人,在這樣下去應該會噗倒我吧!(現場動作是不只這樣)

但因為還在他家,其實我不敢反應太強烈免得惹怒他,我必須要安全離開。於是穿好外套鞋子非常堅定說,我覺得很不舒服要離開。

他一臉錯愕好像是我傷害了他,說什麼剛剛吃飯不是還好好的嗎?

我說,只是想認識新朋友,我喜歡你也只是朋友,我不想跟你發生關係。

他說,我沒有要求你要做什麼,你不喜歡我們可以停止,我只是想親密一點,close friend!

No, I can't stay here anymore, I want go home.

很開心我不是留在他沙發住,是T收留了我。

於是驚魂未定的我讓他陪我走回subway...一路裝鎮定的我其實很害怕....

 

這是12/26我寫的....

Have u ever heard couchsurfing? I'm considering all night for this experience I had last night, and I decided to share it. I met a guy from couchsurfing, although he didn't host me ,he still invited me for a coffee. After that, he invited me to his house and cooked dinner for me because it was Christmas and most restaurant closed. It's no doubt that He is a good cook. However, we moved to the couch for movie. He tried to get closer and touched/ kissed me. I refused but few minutes later he did that again. Then I stood up and decided to leave. I think it's rude but I can't stay anymore. I was scared and I didn't feel comfortable.
He turned mad and stopped talking, but still walking me to subway.
I felt nervous until I arrived my host.
Then I received many msgs from him.... Last one is "be kindness when u talk to others..."
你聽過沙發沖浪嗎?我想大部份的人是好人,但有人只想跟你發生關係,請跟隨自己直覺!我看到他有好評是台灣人女生,他還說他差點要娶她了...所以在之後對談中我說文化沖擊,亞洲就不同,對他來說不是問題....
我只覺得昨夜是聖誕夜驚魂!

 

這是T家的沙發,在這睡了三晚,真的很感謝。^^

後來去了波士頓,也是last minute一個貌似慈祥和藹的老北北。他有將近100個好評,但清一色都是亞洲女生!

我很放心的就去住了,他還開車來接我!在車上我就先說了紐約驚魂的經驗,他還告訴我這人是敗類,應該早點通知他可以來紐約載我之類的。

這個北北叫Richie,年紀68歲比我爸還老了,學識豐富,本身就是導遊,喜歡帶人去景點看跟講解。

一開始我以為他真的很熱心人很好,每次出去幾乎我都出錢請他吃飯,用請吃飯換住宿我也覺得很合理,況且他還當導遊。

一路上他只要看到單獨旅遊的華人女孩,一定就會去搭訕邀請人一起來聽導覽。

所以我們原本只有兩人最後變成十人的大團。然後他繼續推廣CS去住他家。

 

 

每個住過他家的女孩都要變裝船長裝,他秀給我看140張照片,等於超過100個女孩。亞洲女孩。

就在我住滿三晚,準備離開的早上,他突然抱住我(我以為擁抱是正常禮儀)。抱完想親我,我馬上撇臉頰親。

後來再抱我,手就伸來了,從背摸到屁股,還伸到我褲子裡,我一時反應不過來,他還拿我的手去摸他私處。我整個嚇到跳起來。

天阿天阿天阿~

超震驚

他就不停說~i won't hurt u!relax!it's for good luck!

當我三歲小孩在騙嗎?超噁!!!

我只能說 Sorry, i can't!

距離我要去機場剩不到一小時,我可不想困在這,要想辦法閃。趕快先躲廁所~

後來想到會不會廁所也有裝針孔阿~囧~

從廁所出來後,我就離他超遠,他一直擔心狀的問我,are u ok? smile....

然後他還是開車送我去機場(其實我比較想自己去),但還是別惹怒他....

一直到我回到多倫多都有接到他的訊息,但我只回了一個,謝謝他這幾天的照顧。

 

68歲的阿北應該是有亞洲癖,他專門去last minute撿人。

而且依他快100個好評,大家都不會有疑心的!

 

於是我昨天在這兩人的CS上留下了負評!

其中希臘人回了我,說我心理有問題只想傷害別人,然後把他profile隱藏了所以我現在沒辦法回。

阿北則是直接把帳號刪除~噗!

 

我直接把經驗寫上我的個人資料裡!

 

Couchsurfing Experience

editI met a friend Neil from couchsurfing and hung out with him. He is a nice man. One day later, my host lost connection and he brought me to another host. That is my fist couchsurfing! The host Lex had five guests in his house but he is nice and generous. 
Few days later, I hung out with another man on Christmas. He invited me for a coffee, and dinner at his house. He is funny but he wanted a relationship with me and I refused. I felt very bad because I just wanna make new friend. What should u respect? 
I left his place because I didn't feel comfortable. 
It's a bad experience for me, especially on Christmas. 
I left NYC by fear. 
Now I'm couchsurfing in boston. Make me feel better now.However, The host is a wisdom man and he showed me a lot of places. Then he still wanted to have a relationship.... 
I'm so disappointed since I had these bad experiences. 
I believe most people are good man, I just wanna remind some girls if u are traveling alone, please be careful!

 

然後~以下是我給stavros的負評和他給我的回覆:

For StazeNYC 
 New York, United States
 Dec 31, 2013
 Met in person Traveled 1 days 

Negative

I posted in the last minutes and Stavros sent msg to me while I found a host. So we hang out for a coffee, after coffee he invited me to his house for dinner because the restaurant almost closed on Christmas. After I came to his house, he gave a drink with strong alcohol, and drink another for dinner. Then we moved to sofa for movie, he started touching me and tried to kiss me. But i refused. However, few minutes later he tried again and hold me by force. I stood up and tried to escape. Then I left his house by fear, left NYC by scary. It was my nightmare on Christmas. I didn't want to have a relationship with he, but he might do that for many times. He told me he almost married a girl from Taipei. So it's not a culture shock. 
I'm totally disagree.

From StazeNYC 
 New York, United States
 Jan 1
 Met in person  

Negative

 

Wow! There are people and people in this world!
It appears now that this Dodel person, whatever her real name might be, works for a CS competitor or she had a bad life that she is so desperate to hurt others with the same type of lies. Not sure how else one can really explain her attitude. I read her negative reference that she left for another seasoned CSer, a CSer who had only 91 positive references prior to "Dodel", and apparently SHE is being touched by 2 out of 3 people she meets on CS!
"Dodel", I am glad you left this reference in 2013. Soon we will have new year and I wish you find what you are so desperately looking for so that you stop behaving like you do and then make things up, like you did in the reference to me. You may want to reconsider and remove this false negative reference you left. 
You may expect me to write something bad to you but I won't, karma is going in circles. Instead, I am sending you wishes for good luck and Happy New Year to you

 

 

目前對沙發衝浪有很大的陰影在,我想應該不會在嘗試了吧!

給想要嘗試看看的朋友一個警告囉!並不是所有人都是好人,請自己注意安全!

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    dodel 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()